Ρούσσου foto

Η Βαρβάρα Ρούσσου εκπόνησε διδακτορική της διατριβή στο ΕΚΠΑ (Ο ελεύθερος στίχος υπό το πρίσμα της σύγχρονης μετρικολογίας. Τα πρώτα ελληνικά ελευθερόστιχα ποιήματα 1900-1945) και στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Α.Σ.Κ.Τ. (Ο μακρύς δρόμος της γυναικείας ποιητικής παράδοσης των Ελληνίδων από τον 19ο στον 20ό αιώνα.) Από το 2019 είναι μέλος Ε.ΔΙ.Π. του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας Τέχνης. Έχει συμμετάσχει σε πάνω από είκοσι ελληνικά και διεθνή συνέδρια και σε συλλογικούς τόμους (πρόσφατη συμμετοχή «Η λεκτικοποίηση της εικόνας στο έργο του J-K. Huysmans», στον τόμο Εικόνα/Λόγος, εκδ. στιγμός, 2022). Έγραψε την εισαγωγή και επιμελήθηκε την έκδοση του έργου της Αντωνούσας Καμπουράκη, της πρώτης Ελληνίδας ποιήτριας που εξέδωσε έργο της επώνυμα (Ποιήματα Τραγικά, εκδ. στιγμός). Υπό έκδοση βρίσκεται η μονογραφία της για την είσοδο του ελεύθερου στίχου στην Ελλάδα και η Ανθολογία «Διατί τάχα να μη γράψη η γυνή, Ανθολογία Ελληνίδων ποιητριών, 1840-1910. Ερευνητικά της ενδιαφέροντα: ζητήματα διακαλλιτεχνικότητας, σχέσης λογοτεχνίας-φύλου, σύγχρονες θεωρίες φύλου, γυναικεία λογοτεχνία 19ου αιώνα με έμφαση στην ποίηση και σύγχρονη ελληνική ποίηση (2000-2020). Ασχολείται συστηματικά με την κριτική της ποίησης σε έντυπα (Νέα Εστία, Ποιητική) και ηλεκτρονικά (oanagnostis, Χάρτης) περιοδικά. Επίσης, είναι από το 2021 μέλος της κριτικής επιτροπής βραβείων του ηλεκτρονικού περιοδικού oanagnostis.

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

 

Barbara Roussou completed her PhD thesis at the National and Kapodistrian University of Athens (Free verse from the point of view of modern metrics:the first Greek free verse poems 1900-1945) and in the Department of Art Theory and History of Athens School of Fine Arts (The long way of the female poetic tradition of Greek women from the 19th to the 20th century.) She has been a member of the Laboratory Teaching Staff of the Department of Art Theory and History since 2019. She has participated in over twenty Greek and international conferences and in edited books (recent participation «The verbalization of the image in the work of J-K. Huysmans» in the Eikona/Logos published by stigmos 2022). She wrote the introduction and edited the edition of the work of Antonousa Kambouraki, the first Greek poet to publish a work under her own name (Poihmata Tragica published by stigmos). Her monograph on the entry of free verse in Greece and the Anthology Διατί τάχα να μη γράψη η γυνή, Ανθολογία Ελληνίδων ποιητριών, 1840-1910” are under publication. Her research interests: issues of intermediality (art and literature relationship), literature-gender relationship, modern gender theories, 19th century women’s literature with an emphasis on poetry and modern Greek poetry (2000-2020). She systematically deals with the criticism of poetry in print (Nea Estia, Poiitiki) and online (oanagnostis, Chartis) magazines. She is also a member of the price jury of the online magazine oanagnostis.

 

Ιστοσελίδα: https://asfa.academia.edu/BarbaraRoussou

Ώρες γραφείου: Κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Γραφείο: [εκκρεμεί]

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.