Η Ναυσικά Λιτσαρδοπούλου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, όπου διδάσκει ως μέλος ΔΕΠ από το 2011. Σπούδασε στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Tufts των Η.Π.Α. Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο Πανεπιστήμιο Brown των Η.Π.Α. Διδάσκει ιστορία της ευρωπαϊκής τέχνης των νεότερων χρόνων από την Αναγέννηση έως και το 17ο αιώνα, καθώς και το Ροκοκό. Το κύριο ερευνητικό της αντικείμενο είναι η φλαμανδική και ολλανδική ιστορία και θεωρία της τέχνης του 17ου αιώνα. Στα ειδικά ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται τα εξής: η σχέση εικαστικής παραγωγής και κειμένων, θεωρητικές και κριτικές προσεγγίσεις στην τέχνη, ζητήματα πατρωνείας και αγοράς της τέχνης, η παραγωγή και η σημασία των διαφορετικών καλλιτεχνικών ειδών (genres). Έχει δημοσιεύσει μελέτες σχετικά με τα παραπάνω ζητήματα, καθώς και τη μονογραφία Η Ζωγραφική Παραγωγή των Κάτω Χωρών κατά τον 17ο αιώνα (Εκδόσεις Ι. Σιδέρης, 2015). Τα τρέχοντα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην έκφραση των συναισθημάτων και του υψηλού στην ολλανδική ζωγραφική του 17ου αιώνα.

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

 

Ώρες γραφείου: Παρασκευή 11:30-13:30 κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Ασημίνα Κανιάρη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της ΑΣΚΤ όπου διδάσκει Ιστορία της Τέχνης από το 2010. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (D.Phil), Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο του Cambridge (M.Phil) και Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης στο ΤΕΙ Αθήνας (BA). Από το 2006 έως το 2010 διετέλεσε Ακαδημαϊκή Επισκέπτρια στο Τμήμα Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης (Academic Visitor and Faculty Member), ενώ το 2009 ήταν Scaliger Fellow στο Πανεπιστήμιο του Leiden. To 2017 διετέλεσε Seeger Fellow στο Πανεπιστήμιο του Princeton.

Επιστημονικά Ενδιαφέροντα - Διδασκαλία:

Ιστορία, Θεωρία και Ιστοριογραφία της Ευρωπαϊκής Τέχνης κατά το μακρό 19ο και 20ό αιώνα, με έμφαση στις σχέσεις τέχνης και επιστήμης, καλλιτεχνικής θεωρίας και θεσμών. 

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

Assimina Kaniari Bio

Assimina Kaniari CV


Ώρες γραφείου: Δευτέρα και Τρίτη 13:00 – 14:00 κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ.: 210 48 01 288

Η Κέλλυ Λινάρδου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης του Βυζαντίου και του Δυτικού Μεσαίωνα στο Τμήμα Θεωρίας & Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, όπου διδάσκει ως μέλος ΔΕΠ από το 2010. Πριν από αυτό δίδαξε ως συμβασιούχος Λέκτορας Βυζαντινή Τέχνη και Πολιτισμό σε διάφορα Τμήματα Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της Ελλάδας. Κατά τα πρώτα χρόνια της καριέρας της εργάστηκε ως συμβασιούχος αρχαιολόγος σε περιφερειακές Εφορείες Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού. Πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές της σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο ως υπότροφος του ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών), του AHRB (Arts and Humanities Research Board) και του Ιδρύματος Α. Γ. Λεβέντη. Ειδικότητά της είναι τα Βυζαντινά εικονογραφημένα χειρόγραφα. Έχει δημοσιεύσει για Βυζαντινά εικονογραφημένα χειρόγραφα και συν-επιμελήθηκε την έκδοση τόμου πρακτικών συνεδρίου με θέμα το Βυζαντινό πολιτισμό του φαγητού. Τα τρέχοντα ερευνητικά της ενδιαφέρονται εστιάζονται στη Bυζαντινή αυτοκρατορική και αριστοκρατική ιδεολογία του 12ου αιώνα, όπως αυτή εκδηλώνεται μέσω της πατρωνίας των τεχνών, καθώς επίσης και στη διερεύνηση των εικαστικών ποιοτήτων και χρήσεων της γραφής.

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

Curriculum Vitae

 

Ώρες γραφείου: Πέμπτη 16:00 – 17:00 και Παρασκευή 13:00-14:00 κατόπιν συννενόησης μέσω e-mail

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ.: 210 48 01 271

Ιστοσελίδα: http://asfa.academia.edu/KellyLinardou

Ο Παναγιώτης Σ. Πούλος είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Φιλοσοφίας και Αισθητικής στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Σπούδασε Φιλοσοφία και Τυπική Λογική στο Παρίσι και εκπόνησε διδακτορική διατριβή στη Φιλοσοφία με αντικείμενο: «Λογοτεχνία και Φιλοσοφία: το status της χρονικότητας στην οικοδόμηση του έργου του Μαρσέλ Προυστ», με επόπτη καθηγητή τον Pierre Macherey. Εργάστηκε ως εντεταλμένος βοηθητικής διδασκαλίας στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Μαθηματικών και Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Παρίσι-Χ-Nanterre (1977-1981) και δίδαξε στη συνέχεια λογοτεχνική μετάφραση στο Κέντρο Λογοτεχνικής Μετάφρασης (CTL) του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης και Επιστημών του Ανθρώπου (ΕΚΕΜΕΛ), του οποίου υπήρξε ένα από τα ιδρυτικά μέλη. Από το 2007 μέχρι σήμερα, είναι Πρόεδρος της Επιτροπής ακαδημαϊκής εποπτείας της Βιβλιοθήκης της ΑΣΚΤ. Έχει διδάξει Ιστορία της Φιλοσοφίας και της Αισθητικής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (2001-2003), στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (2001-2006), στο Α.Π.Θ. (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, 2001-2002, 2003-2004), και διδάσκει από το 2004 μέχρι σήμερα τα μαθήματα «Εισαγωγή στη Φιλοσοφία και την Αισθητική», «Ιστορία των Αισθητικών Θεωριών», «Φιλοσοφία/Αισθητική», «Τέχνη και Φιλοσοφία», «Θεωρία και μαθητεία της Τέχνης», στα δύο Τμήματα της ΑΣΚΤ (Εικαστικό και Θεωρητικό), σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

Υπό την επιστημονική του διεύθυνση κυκλοφορεί η πρώτη ελληνική έκδοση του μυθιστορήματος του Μαρσέλ Προυστ Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο (7 τόμοι, 1998-2018), με επίμετρα και σημειώσεις. Η μετάφραση του έκτου τόμου του μυθιστορήματος (Η Αλμπερτίν αγνοούμενη, 2014) τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνικής Μετάφρασης (2015). Έχει διευθύνει την έκδοση του διεπιστημονικού συλλογικού τόμου Περί κατασκευής (1996), της μελέτης των J.-P. Cometti, Roger Pouivet και Jacques Morizot Ζητήματα αισθητικής (2005), της ανθολογίας 15 κειμένων Αισθητικής και Θεωρίας της Τέχνης με τίτλο Έννοιες της τέχνης τον εικοστό αιώνα (2006), του τόμου με επιμέλεια του Eric Karpeles Η ζωγραφική στο έργο του Προυστ (2008) και της μελέτης του Richard Wollheim Η τέχνη και τα αντικείμενά της (2009), με σημειώσεις και επιλεγόμενα. Παράλληλα, έχει συνεπιμεληθεί το αφιέρωμα του περιοδικού του Διεθνούς Κολλεγίου της Φιλοσοφίας Rue Descartes (τχ. 51, 2006) στο σύγχρονο ελληνικό φιλοσοφικό στοχασμό. Έχει δημοσιεύσει μελέτες σε συλλογικούς τόμους και περιοδικά (Εντευκτήριο, Το δέντρο, Τοπικά, Μετάφραση, Σύγχρονα Θέματα, Αξιολογικά, Ο Πολίτης, Rue Descartes, Revue d’ études proustiennes) με αντικείμενο την αισθητική, τις τέχνες, τις σχέσεις φιλοσοφίας και λογοτεχνίας, καθώς και τη θεωρία της μετάφρασης. Κύριες μεταφράσεις του είναι Η Φυλακισμένη (2005), Η Αλμπερτίν αγνοούμενη (2014) και Ο ανακτημένος Χρόνος (2018) του Μαρσέλ Προυστ, καθώς και το Εμπειρισμός και υποκειμενικότητα. Δοκίμιο για την ανθρώπινη φύση κατά τον Ντέιβιντ Χιουμ, του Ζιλ Ντελέζ (1995). Την παρούσα χρονική περίοδο, ολοκληρώνει μια μελέτη που τιτλοφορείται Ο Προυστ και η μαθητεία της τέχνης, ενώ στο στάδιο της προετοιμασίας βρίσκεται μια εργασία με τίτλο Οι γνώμονες της τέχνης, με επίκεντρο την έννοια της καλλιτεχνικής έκφρασης. Τα κυριότερα ερευνητικά ενδιαφέροντά του σχετίζονται με την αισθητική, την ποιητική, τη θεωρία της τέχνης και τη φιλοσοφία της ιστορίας, όπως και με τα ζητήματα της ποιητικής μνήμης, του χρόνου της δημιουργικής διαδικασίας και της διάστασης της μεταφρασιμότητας. Για το σύνολο της διδακτικής, μεταφραστικής, ερευνητικής και φιλοσοφικής δραστηριότητάς του, η Γαλλική Δημοκρατία τού απένειμε στις 18 Φεβρουαρίου 2015 τη διάκριση του Ιππότη του Τάγματος του Ακαδημαϊκού Φοίνικα.

 

Αναλυτικό Βιογραφικό


Ώρες γραφείου: Σε εκπαιδευτική άδεια για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ.: 210 48 01 283

kostas ioannidis

Ο Κώστας Ιωαννίδης είναι Επίκουρος Καθηγητής της Θεωρίας και Κριτικής της Τέχνης. Διδάσκει επίσης στο ΠΜΣ “Εικαστικές Τέχνες” του Εικαστικού Τμήματος της ΑΣΚΤ καθώς και στο ΠΜΣ του Τμήματος Θεωρίας και Κριτικής της Τέχνης. Έχει επίσης διδάξει Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης στα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων και Αιγαίου. Υπήρξε μεταδιδακτορικός υπότροφος του ΙΚΥ, ενώ ως υπότροφος του Ιδρύματος Fulbright έχει εκπονήσει έρευνα στα αρχεία του ΜοΜΑ της Νέας Υόρκης και του Rockefeller Archive Centre και έχει δώσει σχετικές διαλέξεις στο Πανεπιστήμιο του Colorado. Έχει δημοσιεύσει μελέτες πάνω στην ιστοριογραφία, την κριτική των εικαστικών τεχνών και της φωτογραφίας σε συλλογικούς τόμους και επιστημονικά περιοδικά καθώς και το βιβλίο Σύγχρονη Ελληνική Φωτογραφία: Ένας Αιώνας σε Τριάντα Χρόνια (2008). Υπήρξε επίσης επιστημονικός επιμελητής της έκδοσης του βιβλίου του Julian Bell, Kαθρέφτης του Κόσμου στα ελληνικά (2009). Έχει επιμεληθεί εκθέσεις εικαστικών και έχει οργανώσει εργαστήρια με συμμετοχή εικαστικών και θεωρητικών της ΑΣΚΤ. Από το 2016 είναι επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος επιμόρφωσης ενηλίκων στη φωτογραφία (Asfa Photo Courses) της ΑΣΚΤ. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα στρέφονται κυρίως γύρω από το ζήτημα των σχέσεων εικόνας και λόγου καθώς και γύρω από την ιστορία και τη θεωρία της φωτογραφίας. Τα τελευταία χρόνια δουλεύει πάνω σ’ ένα ερευνητικό εγχείρημα με τον (προσωρινό) τίτλο “Τεχνολογίες θέασης στο γύρισμα από τον 19ο στον 20ό αιώνα”. Πρόσφατα (2016) κυκλοφόρησε από το Μορφωτικό ίδρυμα της Εθνικής Τραπέζης το βιβλίο Το Εργαστήριο του Καλλιτέχνη με εισαγωγικό του κείμενο.

 

Αναλυτικό Βιογραφικό

 

Ώρες γραφείου: Τετάρτη 13:00 – 13:30 και Πέμπτη 12:30-14:00 κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Φαίη Ζήκα είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Φιλοσοφίας και Θεωρίας της Τέχνης στο Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Διδάσκει επίσης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Εικαστικών Τεχνών (ΜΕΤ) και στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης (ΜΕΘΙΣΤΕ) της ΑΣΚΤ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τις αισθήσεις και το χρώμα, ζητήματα ταυτότητας και φύλου, τη σχέση τέχνης και φύσης, τα νέα μέσα και τις καλλιτεχνικές τους εφαρμογές, τη σχέση της φιλοσοφίας με τις τέχνες και τις επιστήμες. Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά, σε συλλογικούς τόμους και σε καταλόγους εκθέσεων. Η μονογραφία της Απορία τέχνες και σκέψεις κατεργάζεται κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άγρα (2018). Έχει επιμεληθεί το βιβλίο του David Batchelor Χρωμοφοβία (Άγρα, 2013), τον κατάλογο της έκθεσης Απουσία (Νήσος, 2013) και τη συλλογή κειμένων Τέχνη, Σκέψη, Ζωή: Η αισθητική φιλοσοφία του Αλέξανδρου Νεχαμά (Οκτώ, 2014). 

 

Αναλυτικό Βιογραφικό


Ώρες γραφείου: Κάθε Τετάρτη 15:30-16:30 ή κατόπιν συνεννόησης μέσω e-mail

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.